вівторок, 24 грудня 2013 р.

Самоаналіз уроку української літератури за темою:

Прислів’я та приказки. Народне уявлення  про довколишній світ та його оцінка в прислів’ях.

Мета Дати уявлення про прислів’я та приказки, їх види; розвивати навички виразного осмисленого читання прислів’їв та приказок, пояснення її змісту; формувати шанобливе ставлення до кмітливості та мудрості народу; виховувати розуміння ролі прислів’їв  та приказок в сучасному світі.
Тип уроку Вивчення нового матеріалу.
Структура уроку: Організаційний момент; перевірка домашнього завдання; оголошення теми і мети уроку; відтворення теоретичних відомостей, застосування яких буде потрібним на уроці; виконання вправ; підсумок уроку; домашнє завдання. Цей урок був другим у темі «Прислів’я та приказки». Учні пригадали знання з минулого уроку.
На етапі організаційний момент було використано прийом «слово вчителя», який допоміг настроїти клас на роботу.
На етапі сприймання та засвоєння  теоретичних знань було використано метод Слово вчителя Послухайте одну історію, яка сталася дуже давно, який допоміг учням відповісти на питання.
На етапі виконання вправ було використано метод пошуку та спостереження: робота з підручником. Запис визначень до робочого зошита.
Діти поданні знайти у підручнику, що таке прислів’я і запишіть визначання у зошити. Прочитайте будь ласка визначення,
Для того, щоб закріпити в учнів відмінність прислів’їв від приказок, вони виконали завдання, у якому закінчували подане речення і пояснювали, до чого їх віднести, до прислів’їв чи приказок, і чому. На уроці були пригадані особливість змісту прислів’їв. Діти читали прислів’я й виявляли, у якому змісті (прямому чи переносному) треба його розуміти, і пояснювали його значення. Під час підсумку уроку було проведено завдання «Розрізані прислів’я»: дітям треба було правильно з’єднати на дошці частини прислів’їв, які були розташовані в довільному порядку. Через моніторинг, який був на минулому уроці, дзвоник з уроку був дані раніше, тому я не встигла на підсумку уроку провести метод «Доповніть речення». Домашнє завдання було пояснене методом «слово вчителя».
Оцінювання досягнень учнів ґрунтувалося на активності роботи протягом уроку, правильності виконання потрібних вправ.
Я вважаю, що урок пройшов вдало. На уроці учні активно працювали, із задоволенням виражали свої думки щодо пояснювання значення приказок та прислів’їв. Проблеми були у пояснюванні де яких прислів’їв, щоб дітям було простіше зрозуміти, у чому була їх помилка. Але знаходила потрібні пояснення. Також у мовленні іноді виникали русизми – не завжди могла підібрати потрібне слово українською мовою в деяких непередбачених ситуаціях. Під час уроку учні набували життєвого досвіду з приказок та прислів’їв, ставили себе в ситуацію, описану в них.


Немає коментарів:

Дописати коментар